EVONET Forum Index EVONET
Mitsubishi EVO foorum, kuid teretulnud ka teised nelivedused.
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tere parempoolsed EVOd :)
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    EVONET Forum Index -> Vaba teema
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oru



Joined: 12 Dec 2010
Posts: 47

PostPosted: Sun Jul 13, 2014 10:52 pm    Post subject: Tere parempoolsed EVOd :) Reply with quote

http://majandus24.postimees.ee/2854449/parempoolse-rooliga-autod-saab-nuud-lihtsamalt-arvele-votta

Väga hea uudis Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Morten



Joined: 29 Aug 2011
Posts: 49

PostPosted: Tue Jul 15, 2014 8:49 pm    Post subject: Reply with quote

et siis said arvele või ?Smile
Back to top
View user's profile Send private message
oru



Joined: 12 Dec 2010
Posts: 47

PostPosted: Tue Jul 15, 2014 10:44 pm    Post subject: Reply with quote

Morten wrote:
et siis said arvele või ?Smile

Ei mul on juba vasakul pool ja sellest mul kasu ei olegi Smile

Uurisin juba ARK ehk kui Sinu auto on toodetud UK või mõnele teisele riigile kus on parempoolne liiklus ja EU VIN, siis saab arvele tavalise riikliku tüübikinnitusega. Kui on aga näiteks Jaapanisse, siis on ikka vaja üksiktüübikinnitust ja saab ka siis arvele parempoolsena.
Back to top
View user's profile Send private message
RFL



Joined: 04 Dec 2007
Posts: 74

PostPosted: Wed Jul 16, 2014 2:27 pm    Post subject: Reply with quote

Mul on Läti registris enda nimel 96a evo 4, mis oli seal juba ehitatud LHD-ks ja passis kategooriaks B11, ehk ümbrehitatud.
Peaks vist ka minema proovima, ehk saab kodumaale arvele?
_________________
IV GSR, Ralliart'09, 200SX, Subaru H6 =1254hj
Back to top
View user's profile Send private message
MM



Joined: 23 Aug 2011
Posts: 4

PostPosted: Fri Aug 15, 2014 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

14. juuli võtsime probleemideta (üksiktüübikinnituseta) arvele lühikese VIN-iga parempoolse rooliga Evo IV.

Tüübikinnitust on vaja ainult siis kui auto "sündinud" peale 01.01.1998 kuupäeva. Muul juhul ei ole vaja. Ainult esituled ja tagumine udutuli peavad vastama nõuetele (E märgisega klaasid). Cool
_________________
VIII
Back to top
View user's profile Send private message
oru



Joined: 12 Dec 2010
Posts: 47

PostPosted: Fri Aug 15, 2014 9:19 pm    Post subject: Reply with quote

MM wrote:
14. juuli võtsime probleemideta (üksiktüübikinnituseta) arvele lühikese VIN-iga parempoolse rooliga Evo IV.

Tüübikinnitust on vaja ainult siis kui auto "sündinud" peale 01.01.1998 kuupäeva. Muul juhul ei ole vaja. Ainult esituled ja tagumine udutuli peavad vastama nõuetele (E märgisega klaasid). Cool

Just.
Jamad algavad aastat 1998, siis peab tegema jah üksiktüübikinnituse, mis maksab 500€ ja mida igale evole ei pruugi saada.
Kui oled juba auto ümber ehitanud, siis arvele ei saa, selleks peab esitama ümberehitamisakti tootja poolt.
Back to top
View user's profile Send private message
MM



Joined: 23 Aug 2011
Posts: 4

PostPosted: Tue Aug 19, 2014 4:01 pm    Post subject: Reply with quote

oru wrote:
MM wrote:
14. juuli võtsime probleemideta (üksiktüübikinnituseta) arvele lühikese VIN-iga parempoolse rooliga Evo IV.

Tüübikinnitust on vaja ainult siis kui auto "sündinud" peale 01.01.1998 kuupäeva. Muul juhul ei ole vaja. Ainult esituled ja tagumine udutuli peavad vastama nõuetele (E märgisega klaasid). Cool

Just.
Jamad algavad aastat 1998, siis peab tegema jah üksiktüübikinnituse, mis maksab 500€ ja mida igale evole ei pruugi saada.
Kui oled juba auto ümber ehitanud, siis arvele ei saa, selleks peab esitama ümberehitamisakti tootja poolt.


Iseenesest peaks ka see muutuma, et EUst toodud autol on vaja üksiktüübikinnitust. Teema ei lasknud magada ja kribasin ükspäev Õiguskantsleri Kantseleisse ühe vana uudise pärast ja sain vastuse: väljavõte Õiguskantsleri vastusest: ".../Maanteeamet muudab oma senist praktikat Euroopa Liidu ühtse kogusõiduki tüübikinnitust (EÜ tüübikinnitus) omavate parempoolse roolisüsteemiga sõidukite osas. Nimelt saab selliseid sõidukeid edaspidi registreerida tavapärase riikliku tüübikinnituse menetluse raames./..."

Lisa võib lugeda (vana uudis):

http://adr.rik.ee/okk/dokument/3718686

https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/77a199a9-0f6d-40f8-8e7a-86d1ad99b96e

Smile
_________________
VIII
Back to top
View user's profile Send private message
oru



Joined: 12 Dec 2010
Posts: 47

PostPosted: Tue Aug 19, 2014 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

MM wrote:
oru wrote:
MM wrote:
14. juuli võtsime probleemideta (üksiktüübikinnituseta) arvele lühikese VIN-iga parempoolse rooliga Evo IV.

Tüübikinnitust on vaja ainult siis kui auto "sündinud" peale 01.01.1998 kuupäeva. Muul juhul ei ole vaja. Ainult esituled ja tagumine udutuli peavad vastama nõuetele (E märgisega klaasid). Cool

Just.
Jamad algavad aastat 1998, siis peab tegema jah üksiktüübikinnituse, mis maksab 500€ ja mida igale evole ei pruugi saada.
Kui oled juba auto ümber ehitanud, siis arvele ei saa, selleks peab esitama ümberehitamisakti tootja poolt.


Iseenesest peaks ka see muutuma, et EUst toodud autol on vaja üksiktüübikinnitust. Teema ei lasknud magada ja kribasin ükspäev Õiguskantsleri Kantseleisse ühe vana uudise pärast ja sain vastuse: väljavõte Õiguskantsleri vastusest: ".../Maanteeamet muudab oma senist praktikat Euroopa Liidu ühtse kogusõiduki tüübikinnitust (EÜ tüübikinnitus) omavate parempoolse roolisüsteemiga sõidukite osas. Nimelt saab selliseid sõidukeid edaspidi registreerida tavapärase riikliku tüübikinnituse menetluse raames./..."

Lisa võib lugeda (vana uudis):

http://adr.rik.ee/okk/dokument/3718686

https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/77a199a9-0f6d-40f8-8e7a-86d1ad99b96e

Smile


Lugesin määruse läbi, aga see ikka ei aita kui sul on auto aastast 1998 ja toodud näiteks Jaapanist, ehk lühikese VIN koodiga. Igale sellisele masinale tuleb teha üksiktüübikinnitus. Seega tuleb teha Müra ja heitmete (mootorrataste puhul ka pidurite) piirväärtuste täitmist tõendav dokument peab olema direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohane sertifikaat, katsekoja katseprotokoll, kinnitus või valmistaja tunnistus. Ehk tuleb välja käia selle eest 500€ või rohkem.
Back to top
View user's profile Send private message
CN9A_GSR



Joined: 16 Jan 2008
Posts: 199

PostPosted: Wed Aug 20, 2014 9:43 am    Post subject: Reply with quote

500€ on tüübikas ja ärge unustage riigilõivu üksiktüübika tegemisel +200€. Siia otsa veel esmane registreerimine 180€

Seega 900€ ainult bürokraatiale ….:-\
_________________
Jaapani autode oksjonid
https://japaneseusedcars-motogate.ajes.com/
Back to top
View user's profile Send private message
ingvar



Joined: 15 Nov 2011
Posts: 52

PostPosted: Wed Nov 11, 2015 8:50 am    Post subject: Reply with quote

oru wrote:

Just.
Jamad algavad aastat 1998, siis peab tegema jah üksiktüübikinnituse, mis maksab 500€ ja mida igale evole ei pruugi saada.


Huvitav, kas üksiktüübi kinnituse saamine/mitte saamine oleneb auto seisukorrast, normidest või ümberehitustest? Millistel puhkudel tüübikinnitust ei saa? Kas ei vasta normidele heitgaasid, müra või oleneb see millestki muust? Huvitaks just parempoolse rooliga Evo 6 arvele võtmine, kuna vasakpoolse rooliga isendid tunduvad Eesti pinnalt olevat otsa saanud.
Back to top
View user's profile Send private message
CN9A_GSR



Joined: 16 Jan 2008
Posts: 199

PostPosted: Wed Nov 11, 2015 1:03 pm    Post subject: Reply with quote

ingvar wrote:
oru wrote:

Just.
Jamad algavad aastat 1998, siis peab tegema jah üksiktüübikinnituse, mis maksab 500€ ja mida igale evole ei pruugi saada.


Huvitav, kas üksiktüübi kinnituse saamine/mitte saamine oleneb auto seisukorrast, normidest või ümberehitustest? Millistel puhkudel tüübikinnitust ei saa? Kas ei vasta normidele heitgaasid, müra või oleneb see millestki muust? Huvitaks just parempoolse rooliga Evo 6 arvele võtmine, kuna vasakpoolse rooliga isendid tunduvad Eesti pinnalt olevat otsa saanud.


Tüübisert tuleb osta Saksast vahendajate kaudu. Näiteks EVO6 puhul on Saksas olemas nö valmis sertifikaadid osadele autodele milledel on varem testid tehtud ja see nö riiulikaup. Kui sinu EVO6 seerianr ei lange kokku juba valmis sertifikaadiga tuleb teha uued testid (müra, tuled jne) see u.2000€

Ma olen aru saanud, et teatud spets versioonidele EVO6-st (TME, RS2) ei ole neid valmis sertifikaate alati olemas. Kui sul on tavaline 99 GSR siis peaks õnnestuma. Kui on UK reg auto siis peaks heal juhul piisama ka ainult riigilõivu tasumisest ja serti ei pea ostma. Kas see juhus oli reegel või erand ei oska öelda.

Minul ühe UK 1999 EVO6 GSR RHD arvelesaamine niimoodi õnnestus kuna auto oli varem EU-s juba rekitud ja siin võeti sarnase auto baasandmed ARKi baasist ja vormistati uus tüübikas ARK-is. Kui on JDM siis on igal juhul vaja sertifikaat tellida.
Back to top
View user's profile Send private message
bmw555



Joined: 10 Nov 2010
Posts: 40

PostPosted: Wed Nov 11, 2015 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ma võtsin 2 nädalat tagasi evo9 RS i arvele , pidi tegama ainult üksiktüübikinnituse 205.- euri oli vist + esmane reg 160.-
muud midagi juurde ei läinud ega ei nõutud ka mingit serti .
algul siin tuttavad ütlesid ka et mingi 2000.- läheb ära .
_________________
M3 3.0 , M3 3.2 , EVO 5 RS , EVO 9 , EVO 9 RS x2
Back to top
View user's profile Send private message
oru



Joined: 12 Dec 2010
Posts: 47

PostPosted: Wed Nov 11, 2015 2:04 pm    Post subject: Reply with quote

bmw555 wrote:
Ma võtsin 2 nädalat tagasi evo9 RS i arvele , pidi tegama ainult üksiktüübikinnituse 205.- euri oli vist + esmane reg 160.-
muud midagi juurde ei läinud ega ei nõutud ka mingit serti .
algul siin tuttavad ütlesid ka et mingi 2000.- läheb ära .

See evo9 RS oli RHD või LHD?

Minu EVO6 tüübikinnitus osutus natuke keeruliseks. Kuna polnud õiget tüübikinnitust kohe riiulilt võtta, kuigi sõbra oma läks igalt poolt lihtsalt läbi, minul oli peaaegu identne masin isegi värv peaaegu sama Smile ja öeldi et pole tüübikinnitust. Lõpuks leiti kusagilt Norrast ja omistati RS tüübikinnitus, mis oli tiba kallim.
Back to top
View user's profile Send private message
ingvar



Joined: 15 Nov 2011
Posts: 52

PostPosted: Wed Nov 11, 2015 4:00 pm    Post subject: Reply with quote

Kas siis oleks teoreetilselt võimalik enne ostu vin-koodiga tüübikinnitus järgi kontrollida, et siin hiljem võimalikke probleeme vältida? Või see ei käi nii lihtsalt? Pole ise veel otsinud, aga kelle kaudu käib tüübikinnituse hankimine? 10a tagasi sai üks usakas toodud ja siis sai tüübinnitust mingi ettevõtte kaudu osta.
Back to top
View user's profile Send private message
CN9A_GSR



Joined: 16 Jan 2008
Posts: 199

PostPosted: Wed Nov 11, 2015 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

ingvar wrote:
Kas siis oleks teoreetilselt võimalik enne ostu vin-koodiga tüübikinnitus järgi kontrollida, et siin hiljem võimalikke probleeme vältida? Või see ei käi nii lihtsalt? Pole ise veel otsinud, aga kelle kaudu käib tüübikinnituse hankimine? 10a tagasi sai üks usakas toodud ja siis sai tüübinnitust mingi ettevõtte kaudu osta.


TUEV NORD on üks : http://www.tuv-nord.com/ee/et/meie-teenused/soidukite-tuubikinnitus-499.htm

ja mõni siit ise otse saanud kuigi nende suhtlemine pidi keerukas ja aeglane olema : http://importcertificate24.com/index.php?id=3
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    EVONET Forum Index -> Vaba teema All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group