EVONET Forum Index EVONET
Mitsubishi EVO foorum, kuid teretulnud ka teised nelivedused.
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vedrustuse valik talveks
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    EVONET Forum Index -> Veermik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 2:01 am    Post subject: Vedrustuse valik talveks Reply with quote

Tere,

niisiis hetkel olen küsimuse ees, et kas talveks (jäärajale/lumerajale) oleks vaja vedrustus modida või mitte? Autoks siis Lancer Evo III ja tundub, et hetkel all originaal vedrustus, mis on omajagu pehme ja kui inimesi juhtub tagaistmel olema siis suuremates aukudes praeguste rehvide, velgedega käib kuhugi vastu.

Mõned räägivad et jää peal ei ole vedrustus nii oluline ja mida pehmem seda parem isegi. Kuid siiski... Kas äkki soetada coilid?

Antti
Back to top
View user's profile Send private message
Kelm



Joined: 07 Dec 2007
Posts: 153
Location: Kagu

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 10:50 am    Post subject: Reply with quote

Kui võimalik pane coilid alla ja sa ei tunne oma autot enam ära, teel püsivus ja juhitavus muutuvad nagu öö ja päev. Olen sõitnud sinu punasega ja ühe teise evo kolmega kus olid coilid all, meeletu vahe.
Back to top
View user's profile Send private message
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Kelm wrote:
Kui võimalik pane coilid alla ja sa ei tunne oma autot enam ära, teel püsivus ja juhitavus muutuvad nagu öö ja päev. Olen sõitnud sinu punasega ja ühe teise evo kolmega kus olid coilid all, meeletu vahe.


Eks coilid ole suur kulutus. Aga kas nad on nüüd väga vajalikud just jääle? Kuna see on nagu just põhieesmärk hetkel.
Back to top
View user's profile Send private message
Rain
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 726

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 3:26 pm    Post subject: Reply with quote

Enamus jääradasid siiski suht siledad on ning mida parem vedrustus, seda parem kontakt on ratastel teega.

Kas nüüd coilid hädavajalikud on, see on iseküsimus, kuid kindlasti annavad nad juurde igal pinnasel. Samas ka korralik amort peaks olema jääl suhteliselt piisav, coili eeliseks siiski vedrustuse tõstmine, mis rohkem kasulik kruusal kui vaja kõrgeks tõsta ning asfaldil, kus lased madalaks. Jääl siiski hea normaalse kõrgusega sõita, kuna aegaajalt satub mõni lumevall või konarus kah teele kindlasti.
_________________
EVO 9 RS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 3:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ma arvan, et jäikus ei ole samas eriti oluline kui sõita tänavarehvi (piigi plaani ei ole!). Eks coilid mingi eelise ehk annaksid, aga mitte eriti?
Originaalvedrustus on ka parasjagu kõrge ja vallide kaitseks tuleb korralik põhjakaitse ja esistange lisa eemaldamine.
Jääradasid on ka erinevaid, eelmine aasta meeldis jubedalt Saverna rada mis on mägine ja suhteliselt aeglase kiirusega rada...

Kuidas Evo III le coilide saamisega on üldse? On ikka saada ja palju maksavad ligikaudu?
Back to top
View user's profile Send private message
miku
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 251
Location: Tallinn

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 8:54 pm    Post subject: Reply with quote

Vedrustus on tähtis, seda ka jäärajal!
Kõik oleneb kas on raha kulutada või ei.
Ratas peab olema väga heas kontaktis pinnaga, et rehv ja nael saaksid teega hea kontakti.
Kui on standard vedrustus siis ei ole see kontkat nii hea, kui on coilide või bilsteinide puhul.
Talve vedrustus on tavaliselt pehmem kui kruusa vedrustus.
Omad kogemused on eelmisest aastast, et suvel on Proflexid jäigemaks keeratud ja talvel keerame need pehmemaks.
Tava vedrustusega on muidugi see paha lugu, et seda ei saa sättida.
Kui plaanid ainult jäärada sõita omaks hobiks, siis mina ei kiirustaks vedrustuse muutmisega vaid sõidaks ühe hooaja ära.
Järgmiseks aastaks tead juba, kas on vaja soetada coilid või piisab bilsteinidest ja korralikust vedrust.
PS! Kas see auto on Ranno toodud auto või mingi muu punane?
_________________
Mitsu EVO X, BMW E36 M3 Evo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 9:04 pm    Post subject: Reply with quote

Ranno toodud punane jah, Valgast ostetud.

Eks siis tuleb vist vedrustusega ikka tegeleda kuna see hooaeg tahaks konkurentsis olla, vähemalt hooaja lõpupoole (kui autot juba paremini tunneme).
Auto endaga saab rahul olla, kui pisivead mis hetkel tüütavad välja arvata.

Tänud asjaliku vastuse eest miku
Back to top
View user's profile Send private message
miku
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 251
Location: Tallinn

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 9:39 pm    Post subject: Reply with quote

Tean jah, et see auto vajab mingit paremat vedru, sest see mis seal all on vana ja väsinud ning õõtsutab tõesti.
See punane oli parem valik kui valge igaljuhul.
See vedrustuse teema on ka minu jaoks olnud paras peavalu, tänaseks olen saanud natukene targemaks seadistamise kohapealt, kuid väga pikk tee on veel minna selleni, et teaksin vastavalt pinnasele seadistamist.
Ehk aitab sind üks link mõistmaks vedrustust vähe paremini.
Kunagi Peep linkis selle kuhugi.
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
_________________
Mitsu EVO X, BMW E36 M3 Evo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 10:07 pm    Post subject: Reply with quote

Valge ei tundunud nii asjalik jah. Aga valge alt said VOLK rays engineeringu veljed selle punase alla mille üle olen suht rahul.

Aga tagasi teemasse: oskab keegi jagada infot selle kohta kui palju maksab ja kus kaudu on võimalik saada korraliku coiloveri ringi? ja mis firmasid soovitate?
Back to top
View user's profile Send private message
miku
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 251
Location: Tallinn

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 11:30 pm    Post subject: Reply with quote

Öhlins, Proflex, Reiger, Bilstein, SUMO, INTRAX on kasutusel rallimaailmas.
Tein, D2, GAB, HKS, H&R, KW, SUMO, LEDA, Cusco, APEXI, JIC, TANABE on kasutusel rahvaspordis, asfaldirajal ja tänava versioonidel.

Endal on kogemus ainult Öhlinsi, Proflexi, Riegeriga rallikasutuses ja tänaval Bilsteiniga.

Julgen soovitada Bilsteini või siis D2 Kalle Ahu käest.
Kui raha on siis parima vedrustuse hinna ja kvaliteedi suhe on Proflexil.
_________________
Mitsu EVO X, BMW E36 M3 Evo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Rain
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 726

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 11:36 pm    Post subject: Reply with quote

Firmadest peaksid olema siis Proflexid parimad ning siis Öhlinsid ja kõik need teised järgi.

Uued maksavad üldiselt alates 30 000 kroonist. Kasutatuid leidub näiteks inglismaalt kõige rohkem vist. Nii et jälgi MLR foorumit, seal on neid ajapikku ikka liikunud. Hinnaklass ca. 10-15k eesti raha.

www.sparco.ee peaks praegu D2 olema soodustused ning vast saab uued isegi 15k kandis.
_________________
EVO 9 RS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Tue Dec 11, 2007 8:21 pm    Post subject: Reply with quote

Peab seda asja mõtlema siis kindlasti. Ja võtma paar pakkumist erinevatest kohtadest.
Praeguste ilmadega on suurem mure kojameeste hoovastiku puks mis on läbi ja kojamehed ei liigu Embarassed . Mis on muidugi pisidetail ja kättevõtmise asi ainult Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Antti22



Joined: 09 Dec 2007
Posts: 378

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 1:33 am    Post subject: Reply with quote

Nii, areng on toimunud, sai otsustatud, et tuleb D2 coiloverid ära tellida aga nüüd küsimuse ees, et milline?
http://www.d2racingsport.com/shock.htm
Hinnad on välja uuritud juba. Arvestades, et igapäeva auto ta ei ole ja temast ei saa siis milline vedrustus neist oleks sobivaim tüübilt? Ise sai mõeldud, et kas Inverted type või Top One. Top One eelis oleks see, et sobib väga hästi nii rajale (talvel ja suvel) kui ka tänavale.

Teie arvamusi?
Back to top
View user's profile Send private message
Rain
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 726

PostPosted: Sat Jan 05, 2008 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Inverted type tundub rohkem sobivad siledale rajale ehk saad jäigemaks keerata ning madalamaks kõrgemaks.

Top one on igat pidi regullitav ning seetõttu sealt täpset seadistust leida on vast suht keeruline. Ning parem tundub kasulik siis, kui ka kruusale ronid kus amordi käik ja kõik muu on eraldi seadistatav.

Samas kui hinnavahe ei ole väga suur, siis mina võtaks Top One, sest see on kindlasti parem ning tulevikus kui plaan näiteks maha müüa, siis see läheks ka paremini müügiks.

Minu arvamus on lihtsalt teksti põhine, siin on teisi mehi, kes kindlasti oskavad paremini rääkida täielikult regullitavatest amortidest.
_________________
EVO 9 RS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miku
Site Admin


Joined: 16 Nov 2007
Posts: 251
Location: Tallinn

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

Raini juttul tõepõhi all, parima hinna ja kvaliteedi suhe on Top One.
Mina võtaks need Top One amordid, nendest peaks piisama jääraja ja raja kasutuseks küll, isegi kannatab hüpata nendega.
Eestis sõidetakse selle D2 Top One vedrustusega edukalt ka rallit.
_________________
Mitsu EVO X, BMW E36 M3 Evo
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    EVONET Forum Index -> Veermik All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group